6725 Szeged, Csillag u. 18.

+36(20)941-7376

Kereső

Kategóriák

Gyártók

Az angol kerék kis magasságú kovácsdarabok készítésére alkalmas kisebb keresztmetszetű anyagból.

    Angol kerék - lemezmegmunkáló gép

    Az "angol kerék" gép a sérült karosszériarészek kiegyenesítésére, a szükséges profilok kialakítására és a merevítések helyreállítására szolgál, ami jelentős fogyóeszközök megtakarítást eredményez. Az "angol kerék" segítségével fém hajlítható, formázható, valamint 0,6-5 mm mélységű horpadások is korrigálhatók. Ezzel a géppel fémlemezből is lehet alkatrészeket készíteni.

    Az "angol kerékkel" való munkához speciális tartozékokat kell felszerelni - érintkező görgők, amelyek a kívánt formát adják az alkatrészeknek. A görgők a géprögzítő panel hornyaiba kerülnek, majd a meghajtó fogantyúhoz csatlakoztatott excenter segítségével a mester rányomja őket az alkatrészre. Ebben az esetben a fémre gyakorolt ​​nyomásnak elegendőnek kell lennie mind a fém túlzott erő nélküli hengerléséhez, mind annak érdekében, hogy a henger teljes munkafelületével a lehető legnagyobb mértékben nyomja. Az egyenletes nyomás elérése lehetővé teszi az excenterrel azonos tengelyen elhelyezett rögzítő csavar forgását.

    Bármilyen jármű javításánál, főleg a megjelenés nemesítésénél nagyon gyakran találkozunk lemezmunkával és a minőségi lemezalkatrészekkel végzett munka nem lehetséges angol keréknek nevezett gép nélkül. Legyen szó karosszériaelemekről, ívekről, sárvédőkről, motorháztetőről, légbeömlő nyílásokról, valamint mindenféle tartályról, gáztartályról és sok más alkatrészről – szinte mindegyik acéllemezből készül. A karosszériaelemek hangolásával kapcsolatos munkák során gyakran látom, hogy ezek az alkatrészek lapos acéllemezből készülnek. Nos, például egy közös művelet az íveik telepítésére és bővítésére. Általában vesznek egy acéllapot, kivágják az ívellenzőt, ívben feltekerik, és a testhez hegesztik, és az alkatrész, ahogy lapos volt, megmaradt.

    De van egy másik ősi technológia (több mint száz éves), amely lehetővé teszi, hogy egy hagyományos garázsban csodákat műveljen fémlemezzel. Azt a gépet, amellyel a fémlemez térfogati (konvex) megjelenést kap, az úgynevezett " angol kerék".

    Maga a gép pedig lehetővé teszi, hogy ezt az amúgy is domború részt két görgő közé tekerje, és eltávolítsa az összes ütést és egyenetlenséget. Hengerlés után az alkatrész nem csak domború és egyenletes lesz, hanem polírozott is! Ezeknek a fémlemezmunkáknak a mottója: Egy csepp gitt sem!

    Amikor az angol kerék két hengere között fémlemezt hengerelnek, az acéllemez felületén a gömbkalapács ütéseiből származó egyenetlenségek nemcsak eltűnnek és a felület simává válik, hanem a fémlemezen munkaedzett réteg is keletkezik, amely a felület fokozott működési tulajdonságait biztosítja. Ezen kívül a lemezalkatrészek felületének hengerlése a gép görgőivel helyettesíti az alkatrészek csiszolással és polírozással történő feldolgozását.

    Az angol kerék nagyon érdekes eszköz. Különféle panelek vasalására használható (kikészítés). Ennek az eszköznek a segítségével rengeteg exkluzív motorkerékpár és autó született.

    Az összes gyártott angol kerék általában megközelítőleg azonos méretű. Két kialakítás különböztethető meg - egy asztali kerék és egy padló. Az eszköz kialakítása olyan világosan lett kidolgozva, hogy nem lehet gondolkodni a görgők és a keret geometriai méreteinek megválasztásán, és csak kirívóan leszakítja a szerkezetet.

    Az angol kerék kialakítása a következő:

    a keretnek elegendő merevséget kell biztosítania ahhoz, hogy a görgők közötti erő beállításakor ne legyen a keret rugalmas görbülete;

    az alsó görgők eltérő görbületi sugarúak. Az English Wheel görgőkészlete 7 görgőből áll. A görgők fő megkülönböztető jellemzője egy hengeres heveder jelenléte a közepén, amelytől az alkatrész profilja függ. A hetedik görgő teljesen hengeres felülettel készül. A felső kerék mindig hengeres felülettel készül. Minden görgőt hőkezelni kell. Az összes görgőt és a felső kereket görgőscsapágyak támasztják alá, hogy csökkentsék az erőt az alkatrész alakításakor. Ezek a csapágyak növelik a szerelvény élettartamát is.

    Mi az az angol kerék?

    Speciális berendezés fémlemez hengerlésére, hajlítására és kiegyenlítésére. A sajátosság az, hogy ha domború, félgömb alakú, kerek és egyéb formájú alkatrészt kell készíteni, akkor a kapott rész festése előtt nincs szükség gitttel való igazításra. Az angol kerék megment ettől, és tartósabbá is teszi az alkatrészt. Azonban egy keréknek köszönhetően nem könnyű lekerekített formát elérni, és sok időt vesz igénybe. Ezért először egy fémlapot gömbölyű kalapáccsal vernek egy speciális párnára vagy egy félgömb alakú mélyedéssel ellátott fa támasztékra. Ennek az eszköznek a segítségével megkapjuk az alkatrész szükséges hajlítását, és már az angol kerék kijavítja az egyenetlenségeket, eltávolítja a kalapácsból a kúpokat, csiszolja és polírozza a felületet.

    Mi az az angol kerék? Ez a gép kerek vagy téglalap alakú fémből készült merevítő alakú, vastag falakkal, erős platformra rögzítve, amely nem teszi lehetővé a készülék felborulását. A konzol végdarabjain fém görgők találhatók. A felső görgő fix tengelyre van rögzítve, az alsó a gépmodelltől függően hidraulikus vagy mechanikus nyomószerkezettel van felszerelve. A felső görgő (fő) függőlegesen van rögzítve és csak a tengelye körül forog, az alsó nyomógörgő eltávolítható. Az alsó görgők cserélhetők attól függően, hogy mekkora területet kell hengerelni, vagy mekkora hajlítást kell végrehajtani.

    Az angol kerék legfeljebb 2 mm vastag fémlemezek feldolgozására alkalmas gép. Főleg autók karosszériáinak restaurálására és "egyedi" motorkerékpárok eredeti alkatrészeinek készítésére használják. Ez a készülék több mint száz éves, Európában a huszadik században széles körben használták, de a legnagyobb népszerűségre Angliában vált, innen ered a neve.

    Az angol kerék kialakítása meglehetősen egyszerű - két fémgörgőből áll, amelyeket egy merev keret köt össze, amelyek között egy fémlapot hengerelnek. Minden gép megközelítőleg azonos méretű, és asztali és padlógépekre van felosztva, miközben mereven rögzítik a felülethez, amelyen állnak, mivel a rajtuk végzett munka során erős oszcillációs terhelések keletkeznek.